LaVida Curaçao, online woon & lifestyle magazine

La Vida Curacao Magazine 2016

LaVida Curaçao, online woon & lifestyle magazine _ editie februari 2016

 

Hoofdredacteur Susanne van Sambeeck: ‘Er is behoefte aan een magazine over het wonen en leven op Curaçao. Op ons eiland zelf, maar ook daarbuiten. Het voordeel van een online magazine is dat het tijdschrift voor iedereen waar dan ook toegankelijk is. Het bereik is veel groter dan van een gedrukt tijdschrift.’

 

Meetbare lezersresultaten

Het gebruik van een tablet is helemaal ingeburgerd in het leven van alle dag. Het lezen van een magazine op een tablet een logisch vervolg. Susanne van Sambeeck: ‘Online publishing is de toekomst: het bereik van LaVida Curaçao gaat ver over de eilandsgrenzen heen, het is milieuvriendelijk, de lezersresultaten zijn meetbaar – wat interessant is voor adverteerders – en de inhoud verdwijnt nooit.’
Content marketing
‘Hier komt ook de content marketing filosofie van LaVida Curaçao om de hoek kijken’, gaat de hoofdredacteur verder. ‘Daar waar een gedrukt tijdschrift bij het oud papier belandt, blijft de inhoud van LaVida Curaçao altijd online bereikbaar. Het magazine – maar ook de afzonderlijke artikelen – zijn voor altijd via Google te vinden. Ik geloof in het online lezen van magazines. Tenminste, op de manier zoals LaVida Curaçao is opgezet. Het ontwerp en de samenstelling van het magazine is afgestemd op het lezen op een tablet. En dat is essentieel anders dan gedrukte tijdschriften die vaak ook online te vinden zijn, maar – omdat ze als gedrukt magazine zijn ontworpen – op een tablet niet zo gebruiksvriendelijk zijn.’

 

Magazine, blogs en social media

LaVida Curaçao is geschreven in het Nederlands en verschijnt vier maal per jaar in februari, mei, september en december. Tussen de edities door kunnen de lezers actuele woon & lifestyle ontwikkelingen volgen via de blog, Facebook en Instagram. ‘Met deze LaVida Curaçao social community binden we de lezers ook tussen de uitgaven door aan het magazine.’

 

Samenwerking met Caresto Real Estate

LaVida Curaçao is een exclusieve samenwerking aangegaan met Caresto Real Estate. Eigenaar Charlie Henriquez gaat de werkzaamheden van zijn makelaarskantoor uitbreiden met een speciale tak gericht op het luxe segment: Caresto TOP HOUSES. Met een eigen rubriek in LaVida Curaçao heeft Caresto TOP HOUSES de beschikking over een uniek digitaal platform waarmee de exclusieve huizen door een groot publiek kunnen worden bekeken, ook buiten Curaçao. Charlie Henriquez: ‘Een sterke en onderscheidende online aanwezigheid is tegenwoordig essentieel en dat realiseren we onder andere met LaVida Curaçao. Maar net zo belangrijk in de TOP HOUSES aanpak is de persoonlijke zorg en extra aandacht voor de klanten in dit exclusieve segment. Ik werk hiervoor samen met Harry van Sambeeck. Door zijn verkoopervaring als ondernemer in de digitale wereld en bouwkundige achtergrond te combineren met zijn kennis van het makelaarsvak gaat hij het nieuwe Caresto TOP HOUSES vormgeven.’

 

Lees de eerste editie van LaVida Curaçao, online woon & lifestyle magazine

je kunt niet meer reageren.